Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

„Kauza Vystrčil“ u prezidenta

Zahraniční politika Číny je krystalinicky čistá. Global Times, ekvivalent sovětské Pravdy a našeho bývalého Rudého práva, k ní píše: „jestli si někdo myslí, že budeme tancovat podle toho, jak si kdo přeje, pusťte obchod z hlavy.

Zapomeňte na to, že byste mohli mít máslo a peníze za máslo. To znamená vzít si naše peníze a šikanovat nás za Sin-ťiang, Hongkong a lidská práva“. List uzavírá své poselství následovně: „Nezáleží  nám na tom, jakou škodu by mohlo způsobit neuzavření obchodní dohody mezi námi, ale Čína nikdy neučiní žádné ústupky ze svých zásad. “První a nejdůležitější je uznání, řekněme to na rovinu, že Hongkong a Tchaj-wan jsou nedílnou součástí Čínské lidové republiky. Uznat znamená také respektovat“. Podle mé zkušenosti, čínský hněv nás stíhá právě za to, že slovně sice jednotu Číny uznáváme, ale v praxi ji nerespektujeme.

Nepozvání Miloše Vystrčila k Milošovi Zemanovi, zřejmě Číňanům - jako omluva - stačit nebude. Zřejmě jim nebude stačit ani vágní ujištění, že ČR respektuje zásadu jedné Číny. Na druhé straně druhé by nás mělo varovat, že Číňané jsou velmi učenliví, zvlášť od Američanů. Čína dnes čelí americkým pokusům oslabit její ekonomiku tím, že se jí snaží z těla vytrhnout její „průmyslové srdce“. Srdce, tvořené špičkovými firmami, zajišťujícími převážnou část daňových odvodů, pracovních míst a exportních příjmů, jinými slovy, firmami zajišťující Číňanům blahobyt. Číňané - jako učenliví žáci - se mohou, za trest, pokusit vytrhnout z českého „srdce“ automobilku Škoda. Automobilku, jako největšího plátce daní, největšího exportéra a druhého největšího zaměstnavatele v ČR.  

Češi tuto možnost nepovažují za reálnou, protože Škodovka je v německých rukou a mají za to, že Číňané si to nebudou chtít s Němci „rozházet“. Ale co, když vedení koncernu Volkswagen samo hledá záminku k odchodu z ČR? Co když se zájmy Číny i koncernu Volkswagen začínají překrývat? Čínští diplomaté se v Německu sejdou s vedením Volkswagenu a v důvěrném rozhovoru jim vysvětlí, že s jejich firmou budou i nadále vřele a ochotně spolupracovat, ovšem jen za podmínky, že se na čínském trhu už neobjeví ani jedno auto vyrobené v ČR. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby Němci nevyužili tuto záminky pro zdůvodnění přesunu výroby z ČR do svých ne úplně využitých závodů v Německu, Maďarsku a na Slovensku.

Není žádným tajemstvím, že mezi českým personálem a německým vedením panují naprosto odlišné názory mj. na budoucí vývoj automobilky (bližší rozbor viz: Škodovácký odborář 33/20). Modely jako Kodiaq či Kamiq ukázaly, že Škodovka dokáže konkurovat i samotnému Volkswagenu. Koncern ovšem nepotřebuje dvě automobilky bojující o týž segment zákazníků, nebo jinak, dvě značky, které se budou vzájemně kanibalizovat. Koncern si přeje, aby Škodovka vyráběla „low cost“ automobily pro východní trhy, s čímž Češi, včetně české vlády, zásadně nesouhlasí. Němci by se přemístěním výroby do zahraničí těchto problémů zbavili.

Pokud odchod největšího daňového plátce - Škoda Auto, a.s. - nebude pro bankrot ČR stačit, čínští diplomaté vysvětlí i ostatním dalším plátcům v pořadí, že pro obě strany bude výhodnější, pokud ČR opustí dobrovolně. Pokud ne, budou zapsáni na „Černou tabuli“ a může jim být zakázán dovoz či vývoz, případně odepřeny investice v Číně. Může jim být rovněž vyměřena pokuta, omezen vstup jejích zaměstnanců do Číny, ale stejně dobře Peking může odmítnout poskytnout jejich zaměstnancům pracovní povolení nebo povolení k pobytu. Výsledek je předvídatelný: firmy z ČR odejdou a stát přijde o daně a nebude mít z čeho splácet ani úroky z dluhu, natož dluh samotný. Ekonomika se sesype jak „domeček z karet“a státnímu bankrotu půjde jen těžko zabránit. Lov končí, kořist je skolena a z Pražského hradu se stane hotel pro čínské turisty.

A co říci na závěr?  Čechy jistě může těšit podpora ze strany EU: „Česká republika má právo rozvíjet hospodářskou a kulturní spolupráci s Tchaj-wanem a předseda Senátu Vystrčil, ústavně druhý nejvyšší představitel České republiky, k návštěvě Tchaj-wanu nepotřebuje souhlas Čínské lidové republiky“. Tak to uvedla Evropská komise ve společném prohlášení. Je to od EU hezké a milé, ale jen se tak ptám: „kdo asi v Číně zaujme uvolněné místo po našich firmách“?

 

 

Autor: Vít Klíma | středa 30.9.2020 11:00 | karma článku: 25,81 | přečteno: 897x
  • Další články autora

Vít Klíma

Mladí, přijeďte pomoci osídlit Gázu

Škarohlídi tvrdí, že Izrael za nepřiměřenou odvetu v Gáze tvrdě zaplatí. Částečně určitě ano, ale na druhé straně se stane přitažlivější pro naši mládež. Mládež z různých zemí, která dobrovolně přijde svému státu na pomoc!

20.12.2023 v 14:05 | Karma: 17,47 | Přečteno: 375x | Diskuse| Politika

Vít Klíma

Propluje či nepropluje EU mezi Scyllou a Charybdou?

Evropa dnes proplouvá mezi vnitřními sociálními otřesy a další vlnou migrace. Specifikou této migrační vlny je, že migrantům nejde ani tak o „dobré bydlo“, jako primárně potrestat nás, Evropany za naši věrolomnost.

7.12.2023 v 11:05 | Karma: 10,43 | Přečteno: 143x | Diskuse

Vít Klíma

Přesídlí část Palestinců do provincie Al – Anbar?

Bylo, nebylo, jednoho krásného dne přijeli do Izraele jednat zástupci provincie Al – Anbar. Bez mučení přiznávám, že jsem zpočátku vůbec nevěděl, že taková provincie vůbec existuje. Pojďme si ji nejprve představit ...

30.11.2023 v 10:27 | Karma: 10,26 | Přečteno: 161x | Diskuse

Vít Klíma

S Izraelci je lepší obchodovat, než válčit

Chcete-li v Izraeli postavit průplav mezinárodního významu, pak musí být maximálně bezpečný. Izrael se tak - za každou cenu - musí zbavit teroristů, a to i za pomoci svých arabských spojenců.

21.11.2023 v 10:04 | Karma: 20,88 | Přečteno: 410x | Diskuse| Politika

Vít Klíma

Ukrajina a Hamás nás stáhnou ke dnu

V určitém stádiu životnosti domu se musíme smířit s tím, že se jej už nevyplatí opravit, ale výhodnější je postavit nový. Platí to i o českém státu, který války stáhnou ke dnu.

8.11.2023 v 9:19 | Karma: 18,78 | Přečteno: 316x | Diskuse
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Na Chebsku vjel vlak do spadlého stromu a vykolejil, provoz na trati stojí

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 13:15

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek odpoledne v úseku mezi Velkým Luhem a Skalnou...

Zloději stačila otevřená větračka. Z přízemních bytů kradl šperky i elektroniku

3. května 2024  13:07

Policisté dopadli v Ostravě recidivistu, který se krátce po propuštění z vězení vrátil ke svému...

Vagony po nehodě u Klínce odklidí dopravce. Policie zahájila úkony trestního řízení

3. května 2024  11:11,  aktualizováno  13:06

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro...

Zdravotnictví čeká kolaps, věští analýza. Chybí 3000 lůžek, péče se nadužívá

3. května 2024  11:36,  aktualizováno  12:57

V českém zdravotnictví hrozí bez přijetí potřebných opatření vyčerpání zdrojů. Systém není podle...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 229
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 897x
Autor je Mezinárodní realitní konzultant a symatizant DiEM 2025 (diem25.og).

Seznam rubrik